ماهنامه علمی سبک شناسی و تحلیلی متون نظم و نثر فارسی (بهار ادب)
چاپ کتابها و پایان نامه

کلیک کنید

پژوهشگران ارجمند خواهشمند است از تاریخ سوم آبان ماه برای فرستادن مقالات خود از طریق سامانه جدید وارد شوید.
لطفا اینجا را کلیک کنید
ضریب تاثیر این ماهنامه 0.112 می باشد
نشریه سبک شناسی نظم و نثر فارسی (بهار ادب) به عنوان نخستین نشریه خصوصی کشور به صورت ماهنامه منتشر می گردد. این نشریه به بررسی و انتشار مقالات علمی تخصصی در حوزه نظم و نثر ادبیات فارسی فعالیت مینماید. نشریه سبک شناسی نظم و نثر فارسی به عنوان ده نشریه برتر فارسی زبان کشور موفق به اخذ رتبه علمی و با امتیاز"ب" در حوزه موضوعات زبان و ادبیات فارسی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گردیده است. این نشریه در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نمایه شده است و دارای ضریب تأثیر 0.112 و با درجه کیفیت Q2 می باشد. نشریه سبک شناسی نظم و نثر فارسی آماده دریافت و بررسی مقالات ارزنده حاصل از پژوهش های کیفی و کمی پژوهشگران و استادان این حوزه می باشد و مقالات را پس از داوری های مشارکتی و پذیرش به چاپ می رساند.
تماس با ما
آدرس: تهران صندوق پستی 1558-14665
کد پستی: 1981619353
تلفن: 22065569-021
ایمیل: info@bahareadab.com
بررسی مقالات با نرم افزار مشابهت یاب
تمامی مقالات در زمان بررسی و داوری توسط برنامه مشابهت یاب سمیم نور آزمایش میشوند.
شاپا 2008-2789 صاحب امتیاز نشر امید مجد
دانلود فایل تعهد نامه
فرم تعارض منافع
ترجمه متون به انگلیسی
برای ترجمه متون خود به انگلیسی میتوانید با آقای محمد صادقی به شماره 09155512901 تماس حاصل فرمایید.
سال 13، ، شماره پی در پی 56 ، تعداد صفحات 202 XML issn:2789-2008
  • 1. سطح فکری شعر خراسانی، بررسی موردی: اسطوره جم، تحولات و دگردیسی آن به سلیمان نبی (ع)

    • جمیله اعظمیان بیدگلی ، امیرحسین ماحوزی (نویسنده مسئول)، محمود طاووسی
    • صفحه 1-21
    جم، نخستین انسان در اسطوره آفرینش ایرانی و سلیمان، سومین پادشاه سامی در میان قوم بنی اسرائیل است. آشنایی ایرانیان با سلیمان از طریق قرآن مجید و مفسران، نخست، سبب مطرح شدن همسانی جم و سلیمان در متون تاریخی گردید و سپس به شعر فارسی راه یافت. هدف از ...
    دی 1399 Pdf
  • 2. بحثی بر سبک‌شناسی و تعیین نوع نثر کتاب« فرج بعد از شدت»

    • علی ابوالحسنی(نویسنده مسئول)، حمید عالی کردکلایی
    • صفحه 23-40
    کتاب فرج بعد الشده، اثری داستانی به زبان عربی،  تالیف ابوعلی محسن بن علی تنوخی در قرن چهارم است. این اثر مجموعه حکایاتی است در چهارده باب با موضوعات مختلف که همۀ حکایتها بر محور فرج بعد از شدت( گشایش کار بعد از سختی)  نگاشته شده ‌است. از...
    دی 1399 Pdf
  • 3. بررسی سطح فکری مکتوبات عتبه الکتبه (بررسی موردی موضوع، مخاطب و افراد واسطه در نامه های منتجب جوینی)

    • دلارام بغدادی، رضا حیدری نوری(نویسنده مسئول)
    • صفحه 41-55
    این مقاله تحلیلی است که به بررسی معنایی اجتماعی و ایدئولوژیک نشاندار در متن مراسلات عتبه الکتبه، بخصوص در قالب نامه‌ هایی که نویسنده متناسب با موقعیت اجتماعی و سیاسی خود نوشته ،پرداخته است. مبنای نظری این پژوهش بررسی سطح فکری مکتوبات منتجب جوینی د...
    دی 1399 Pdf
  • 4. بررسی سبک‌شناسی غزلیات حسین پژمان بختیاری

    • فرامرز محمدخانی، مظاهر نیکخواه (نویسنده مسئول)، حسین خسروی
    • صفحه 57-78
    حسین پژمان بختیاری از شاعران سنتگرای معاصر است که اواخر دوره قاجار و دوره پهلوی را درک کرده است. وی بطور کامل قائل به تغییر در فرم و شکل و قالب شعر نبوده به همین خاطر از جهت قالب و موسیقی پیرو پیشینیان است. او مخلوطی از اصطلاحات کهن و نو را در شعر...
    دی 1399 Pdf
  • 5. بررسی سبکی و تحلیلی آرایۀ«حس‌آمیزی» در اشعار پروین اعتصامی

    • فاطمه اعظم السادات مدیرزاده طهرانی، شهین اوجاق علی زاده (نویسنده مسئول)، فاطمه امامی
    • صفحه 79-101
    درک و شناخت پدیده‌های هستی با حواس پنجگانه امکان‌پذیر است و هر یک از پدیده‌ها با یکی از حواس قابل درک است. شاعر در جهت القای بهتر ذهنیات خود به مخاطب از آرایه حس‌آمیزی استفاده مینماید که در آن مرزهای حواس در هم میشکند به صورتی که دیدنیها شنیدنی، ش...
    دی 1399 Pdf
  • 6. حکایت پردازی؛ یکی از ویژگیهای سبکی شرح تعرف

    • مریم محمدی، محمدشفیع صفاری(نویسنده مسئول)، رضا سمیع زاده
    • صفحه 103-123
    در شرح تعرف مستملی بخاری 269 حکایت آمده است. در تحلیل جایگاه حکایت در این اثر میتوان فراوانی، تنوع و نحوه بکارگیری حکایتها را به عنوان ویژگی سبکی بارز آن دانست که از آن به عنوان ابزاری کارآمد در تبیین، انتقال و اثربخشی مفاهیم و مطالب استفاده شده ا...
    دی 1399 Pdf
  • 7. طنز و شگردهای بیان آن در اشعار جامی

    • معصومه موسی زاده، مریم محمّدزاده(نویسنده مسئول)، رامین صادقی نژاد
    • صفحه 125-144
    طنز بعنوان یکی از متفرعات ادبیات انتقادی، از دیرباز در جهت اعتراض به مشکلات و در جهت جلوه دادن زشتیها، معایب و نواقص پدیده ها و روابط حاکم در حیات اجتماعی، با هدف تذکر، اصلاح و رفع نواقص و نابسامانیها توسط شاعران و نویسندگانی که وجدان بیدار و ضمی...
    دی 1399 Pdf
  • 8. تحلیل زیبایی شناسانه اشعار سپید دهه های هفتاد و هشتاد با توجه به شعر ده تن از شاعران این دوره

    • ملیحه شهریاری، رضا اشرف‎زاده(نویسنده مسئول)، بتول فخرالاسلام
    • صفحه 145-165
    در نقد شعر معاصر توجه به جنبۀ زیبایی‌شناسی اشعار جهت بازشناخت عناصر و مؤلفه‌های ژرف ساخت و روساخت شعر حائز اهمیت است. در این میان بویژه شاعران سپیدسرا با استفاده از ذوق و استعداد ذاتی خویش و با تکیه بر شگردهای هنجارگریزانه و بکارگیری تکنیکهای متفا...
    دی 1399 Pdf
  • 9. معرفی و بررسی سبک شناسی منظومه بلوچی «حُسن و ناز» اثر « نامی ترمذی»

    • مهدی صحافیان، فاطمه کوپا(نویسنده مسئول)، پدرام میرزائی، حسین یزدانی
    • صفحه 167-190
    منظومۀ «حُسن و ناز» اثر «نامی ترمذی» از شاعران قرن دهم است. این مثنوی که به تقلید از خسرو وشیرین نظامی سروده شده ‌است، دارای اصالتی بلوچی است و در شبه قاره به داستان «سَسی و پنون» مشهور است. تنها نسخه این منظومه در کتابخانه گنج بخش به دست آمد، که ...
    دی 1399 Pdf
  • 10. تحلیل سطح فکری فیلمنامه های تاریخی بهرام بیضایی بر پایۀ سبک شناسی تکوینی

    • نصراله گلشنی صدق، سعید زهره وند(نویسنده مسئول)، صفیه مرادخانی، محمد خسروی شکیب
    • صفحه 191-209
    ---...
    دی 1399 Pdf
  • 11. «تحلیل سبک شناسی داستان رستم و سهراب برپایۀ سویه‌های پنجگانۀ سبک‌شناسی»

    • مختار ابراهیمی (نویسنده مسئول)، منوچهر جوکار ، شهرام جلیلیان ، ولی الماسی
    • صفحه 211-229
    درهم بافتگی هنریِ سویه های سبکی در متنهایی که سبک متعالی دارند، ویژگی بنیادین به شمار میآید. در شاهنامۀ فردوسی که در نوع ادبی حماسی، شاهکاری جهانی است همۀ سویه های سبک‌ساز دست به دست هم داده تا توانسته‌ سبک حماسی را بنمایانند. آن چه در پایه‌های ای...
    دی 1399 Pdf
  • 12. جلوه های سبک هندی در اشعار شوکت بخارایی

    • حمید دهنبی (نویسنده مسئول)
    • صفحه 231-249
    از میان شاعران شیوۀ «خیال بندان» یا «طرز خیال» در سبک هندی، محمد بن اسحاق بخارایی متخلص به «شوکت» با وجود شهرت بسیار در سرزمین عثمانی، در ادبیات ایران نام گمنامی است. وی از شاعران قرن یازدهم هجری است که دیوانی از خود به یادگار گذاشته است. در این م...
    دی 1399 Pdf
  • 13. انعکاسِ فرهنگ و ادبِ کلاسیکِ ایران در اشعار قیصر امین‌پور

    • علی اکبر قاسمی گل افشانی ، منوچهر اکبری (نویسنده مسئول)، جلیل تجلیل ، عبدالرضا سیف
    • صفحه 251-275
    شاعرانِ جوان در روزگار ما کمتر با فرهنگ و ادب کلاسیک ایران آشنایی دارند. ناآگاهی بعضی از شاعرانِ جوان نسبت به میراث بزرگ فرهنگی و ادبی ما سبب شد تا شعرهای آنها کم‌مایه و کم‌فروغ جلوه کند. آنها متاسفانه به این موضوع کمتر عنایت دارند اگر شاعران برجس...
    دی 1399 Pdf