ماهنامه علمی سبک شناسی و تحلیلی متون نظم و نثر فارسی (بهار ادب)
شناسه نشریه
ضریب تاثیر این ماهنامه 0.112 می باشد
نشریه سبک شناسی نظم و نثر فارسی (بهار ادب) به عنوان نخستین نشریه خصوصی کشور به صورت ماهنامه منتشر می گردد. این نشریه به بررسی و انتشار مقالات علمی تخصصی در حوزه نظم و نثر ادبیات فارسی فعالیت مینماید. نشریه سبک شناسی نظم و نثر فارسی به عنوان ده نشریه برتر فارسی زبان کشور موفق به اخذ رتبه علمی و با امتیاز"ب" در حوزه موضوعات زبان و ادبیات فارسی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گردیده است. این نشریه در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نمایه شده است و دارای ضریب تأثیر 0.112 و با درجه کیفیت Q2 می باشد. نشریه سبک شناسی نظم و نثر فارسی آماده دریافت و بررسی مقالات ارزنده حاصل از پژوهش های کیفی و کمی پژوهشگران و استادان این حوزه می باشد و مقالات را پس از داوری های مشارکتی و پذیرش به چاپ می رساند.
تماس با ما
آدرس: تهران صندوق پستی 1558-14665
کد پستی: 1981619353
تلفن: 22065569-021
ایمیل: info@bahareadab.com
بررسی مقالات با نرم افزار مشابهت یاب
تمامی مقالات در زمان بررسی و داوری توسط برنامه مشابهت یاب سمیم نور آزمایش میشوند.
شاپا 2008-2789 صاحب امتیاز نشر امید مجد
دانلود فایل تعهد نامه
فرم تعارض منافع
ترجمه متون به انگلیسی
برای ترجمه متون خود به انگلیسی میتوانید با آقای محمد صادقی به شماره 09155512901 تماس حاصل فرمایید.
آمار و ارقام نشریه
تاریخ شروع چاپ نشریه 1387
درجه کیفیت در ISC Q2
ضریب تاثیر در ISC 0.112
نمایه در گوگل اسکالر
تعداد ارجاعات نشریه
تعداد جلد در سال 12
تعداد دوره در سال 12
تعداد مقاله در سال 120
تعداد مقالات عرضه شده 5600
تعداد مقالات چاپ شده 1064
تعداد مقالات رد شده 4536
نرخ پذیرش(%) 19%
تعداد مقالات مروری چاپ شده 0
تعداد مقالات پژوهشی چاپ شده 1064
تعداد بازدید کننده مقالات 2093363
تعداد دریافت فایل اصل مقاله 861683
تعداد صفحات مقالات 21280
تعداد کل منابع مقالات 15960
سال 13، ، شماره پی در پی 55 ، تعداد صفحات 271 XML issn:2007-2789
  • 1. بررسی و مقایسۀ جایگاه زنان در روایتهای محمود دولت‌آبادی، احمد محمود، فریبا وفی و سپیده شاملو

    • رفعت خطیب، علی سرور یعقوبی(نویسنده مسئول)
    • صفحه 1-24
    در این مقاله با نگاهی به رویکرد فمنیستی، به بررسی و مقایسۀ روایتهای چهار تن از نویسنگان زن و مرد معاصر پرداخته‌ایم. در این رویکرد پیشفرض ما وجود تفاوت در درونمایه‌ های داستانی و شیوۀ روایت نویسندگان مرد و زن بوده است. پس از بررسی و تحلیل نیز این پ...
  • 2. بررسی تحلیلی ساختار و محتوای داستان‌نویسی در غرب ایران معاصر

    • روناک صمدی، خلیل بیگ‌زاده(نویسنده مسئول)، رقیه صدرایی
    • صفحه 25-42
    خاستگاه داستان ‌نویسی نوین اروپا است که با فاصله زمانیِ چشمگیری به شرق راه یافت. اگرچه پیشینه‌ای از روایات کهن شفاهی و بعضاً مکتوب از افسانه‌ها و حکایتها در همه کشورهای شرقی وجود داشته است، امّا تفاوت اساسی میان این گونه‌های روایی با داستان کوتاه...
  • 3. تحلیل گفتگوی شخصیتهای زن در رمانهای منتخب فارسی بر مبنای جامعه شناسی زبان زنان

    • سیما جهانی ، مرتضی میرهاشمی(نویسنده مسئول)
    • صفحه 43-71
    از دیرباز مفاهیم و مؤلفه های موجودیت زن در جامعه همواره در فرآیند تعامل با مردان شناخته میشد؛ اما در پی تحولات و تکامل ساختار اجتماعی در عرصه های مختلف، فرصت حضور پررنگ زنان در ادبیات معاصر ایران پدید آمد. همچنین زنان توانستند از طریق ورود به دنیا...
  • 4. بررسی تشبیه در قصاید و غزلیات دیوان نظیری نیشابوری

    • شاپور نورآذر(نویسنده مسئول)
    • صفحه 73-95
    نظیری نیشابوری بزرگترین غزلسرای دورۀ مغولان گورکانی و از شاعران بلند آوازۀ سدۀ دهم و یازدهم هجری است اما آنگونه که شایسته این شاعر بزرگ است مورد توجه قرار نگرفته است. پژوهش پیش روی شگردهای بکارگیری گونه‌های تشبیه، بسامد آنها و نگرش نظیری نیشابوری...
  • 5. بررسی سبک شناسی اشعار عماد خراسانی

    • علی اکبر اجاکه(نویسنده مسئول)
    • صفحه 97-120
    عماد خراسانی یکی از شاعران گمنام معاصر است که متاسفانه تاکنون درمورد وی تحقیق مناسب و درخوری انجام نشده‌است. نیمی از اشعار او را غزلیات تشکیل می دهد که در جلد اول دیوانش آمده است. وی در غزلسرایی دنباله‌رو شاعران غزلسرای گذشته به ویژه سعدی و حا...
  • 6. تکرار مضمون و اندیشه و دلایل آن در غزلیات سعدی

    • علی اکبر کمالی نهاد، مهدی دهرامی(نویسنده مسئول)
    • صفحه 121-141
    مضامین و محتواهای شعری قابلیت تکرار، تطور و بازآفرینی دارند و برخی از آنها در دیوان شاعران مختلف بارها تکرار شده‏اند؛ به‏گونه‌ای که مخاطب آشنا با شعر، با خواندن اشعار شاعران مختلف یا ابیات و تصاویر شعری یک شاعر خاص، به سمت اشعار دیگری رهنمون میشود...
  • 7. بررسی سبک شناسی نسخه خطّی تحریر ترجمه در النثیر فی النصیحۀ و التحذیر

    • فاطمه حاجی قاسملو ، آیت شوکتی (نویسنده مسئول)، مجتبی صفرعلیزاده
    • صفحه 143-166
    نسخ خطّی،گنجینه‌های ارزشمند هر ملّتی هستند، که بازگوی فرهنگ و تمدّن یک ملّت هستند. در پژوهش حاضر ویژگیهای سبک شناسی نسخه درالنثیر فی النصیحه و التحذیر، اثر دبیر اعلم از نویسندگان دوره قاجار مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفته است که جزء آثار تعلیمی ف...
  • 8. سبک‌شناسی «فیه مافیه» و «مجالس سبعۀ» مولانا (در سطح ادبی؛ مقایسۀ تمثیل)

    • مرجان علی اکبرزاده زهتاب(نویسنده مسئول)
    • صفحه 167-190
    تمثیل که با مصداقی کردن مفاهیم ذهنی جایگاه خاصی در ادبیات تعلیمی و عرفانی پیدا کرده است، از نظرگاه سبک ‌شناسی نیز به عنوان یکی از آرایه‌ها در سطح ادبی قابل بررسی است. مصادیق ملموس راه سریع و مناسبی برای تفهیم آموزه های اخلاقی و اندیشه های عرفانی ...
  • 9. معرفی و سبک‎شناسی شهرآشوب بزرگ وحیدالزمان قزوینی

    • مهدی وفایی جو(نویسنده مسئول)، محمد رضایی، حمید رضایی
    • صفحه 191-211
    شهرآشوبها به عنوان یکی از مهمترین آثار در تاریخ اجتماعی و شناسایی عناصر فرهنگ عامیانه ایران به شمار میروند. این آثار که اغلب منظوم هستند، به معرفی مشاغل و حرفه ها در جامعه میپردازند و میتوانند اوضاع اجتماعی و فرهنگی عصر خود را بخوبی ترسیم نمایند و...
  • 10. تحلیل سبک‌شناختی قصاید مظاهر مصفا

    • نسرین سیّدزاده(نویسنده مسئول)، نازیلا فرمانی انوشه
    • صفحه 213-240
    قصیده از کهنترین قالبهای شعری است که از آغاز دوره پیدایش شعر فارسی، شاعران آن را عرصه بیان احساسات خود قرار داده و بسیاری از مدایح و توصیفات خود را در این قالب سروده‌اند. قصیده فارسی تا پایان قرن ششم دوره درخشان شکوفایی خود را پشت‌ سر نهاده و از ق...
  • 11. بررسی تشبیه در قصاید زلالی خوانساری

    • یدالله سرمست ، مرتضی حاجی مزدارانی (نویسنده مسئول)، حسین یزدانی
    • صفحه 241-260
    یکی از مهمترین ترفندها و تمهیدات هنری کلام، استفاده از شیوه‌های مختلف ارائه پیامی واحد در جهت اعجاب مخاطب است که تحلیل و بررسی این شیوه ها علاوه بر اینکه زیباییهای نهفته شعر بهتر آشکار میشود، سبب میگردد تا مخاطبان و کاربران زبان، با ذهن و دنیای فک...
  • 12. کارکرد تقابل های دو گانه در مثنوی مولوی

    • محمد معین صفاری(نویسنده مسئول)
    • صفحه 261-283
    ---...
  • 13. بررسی و مقایسه مضامین مشترک در تحفه الغرائب طبری و عجایب نامه همدانی

    • پروین ابیضی اسفهلان(نویسنده مسئول)، احمد محمدی
    • صفحه 285-307
    ---...