ماهنامه علمی سبک شناسی نظم و نثر فارسی (بهار ادب)
شناسه نشریه
ضریب تاثیر این ماهنامه 0.152 می باشد

نشریه سبک شناسی و تحلیل متون نظم و نثر فارسی (بهار ادب سابق) به عنوان نخستین نشریه خصوصی کشور به صورت ماهنامه منتشر شده؛ و در زمینه بررسی و انتشار مقالات علمی پژوهشی در حوزه نظم و نثر ادبیات فارسی فعالیت مینماید. این نشریه به عنوان یکی از ده نشریه برتر فارسی زبان کشور موفق به اخذ رتبه علمی، با امتیاز"بدر حوزه زبان و ادبیات فارسی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شذه است. همچنین این نشریه در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نمایه شده و ضمن اخذ درجه کیفیت Q2، دارای ضریب تاثیر 0.152 میباشد. نشریه سبک شناسی و تحلیل متون نظم و نثر فارسی آماده دریافت و بررسی مقالات ارزنده حاصل از پژوهشهای کیفی و کمی پژوهشگران و استادان این حوزه بوده و مقالات را پس از داوریهای مشارکتی و پذیرش به چاپ میرساند. این نشریه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات تابع قوانین کمیتۀ  اخلاق در انتشار(COPE) می باشد و از آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب درآثارعلمی پیروی مینماید.

تماس با ما
آدرس: تهران صندوق پستی 1558-14665
کد پستی: 1981619353
تلفن تماس: 02122065569
ایمیل: info@bahareadab.com
بررسی مقالات با نرم افزار مشابهت یاب
تمامی مقالات در زمان بررسی و داوری توسط برنامه مشابهت یاب سمیم نور آزمایش میشوند.
آمار و ارقام نشریه
تاریخ شروع چاپ نشریه 1387
درجه کیفیت در ISC Q2
ضریب تاثیر در ISC 0.152
تعداد جلد در سال 12
تعداد دوره در سال 12
تعداد مقاله در سال 144
تعداد مقالات عرضه شده 7411
تعداد مقالات چاپ شده 1544
تعداد مقالات رد شده 5867
نرخ پذیرش(%) 20.8
تعداد مقالات مروری چاپ شده 0
تعداد مقالات پژوهشی چاپ شده 1544
تعداد بازدید کننده مقالات 2570429
تعداد دریافت فایل اصل مقاله 1152555
تعداد صفحات مقالات 32424
تعداد کل منابع مقالات 24704
سال 2، ، شماره پی در پی 6 XML شناسنامه و فهرست مجله
  • 1 . تفاوت سبک شخصی مقامات حمیدی و حریری ( با بررسی مقامه شتوتیه)

    • غلامرضا ستوده،محمد باقر شهرامی

    از مجموع مقامه های قاضی حمیدالدّین بلخی، یک مقامۀ کامل(مقامه 21) به وصف زمستان اختصاص یافته است که فی الصّفه الشّتا نام دارد.ما در این مقاله،مقامۀ بیست و یک را که از شاه مقامه های قاضی است از لحاظ سبک شخصی شامل صنعت پردازی، محتوا و مضمون پروری بررسی ...
  • 2 . احوال و سبک اشعار مولانا شهیدی قمی

    • علی محمد ﻣﺆذنی،امیر ضیغمی

    مولانا شهیدی قمی(935 یا 936 ق) از شعرای سده نهم و اوایل سده دهم هجری است که در زمان پادشاهی شاه اسماعیل صفوی به هندوستان رفته و در گجرات بدرود حیات گفته است.شهیدی قمی احتمالا نخستین کسی است که بسامد مضامین وقوعی را در شعر اواخر دوره تیموری و اوایل عه...
  • 3 . در کار گلاب و گل ( شرح بیتی از حافظ)

    • علی محمدی،انتصار پرستگاری،مریم ترکاشوند

    در اینمقاله ابتدا به این نکته پرداختهایم که چگونه میتوان معضل یک متن ادبی را که در فهم و انتقال پیام دچار مشکل شده است، گشود. برای بیان این نکته از شواهد دیگر متنها مدد گرفتهایم. سپس به تشریح معنایی که دیگر شارحان حافظ از بیت:در کار گلاب و گل حکم از...
  • 4 . تأثیرپذیری کمال الدین حسین خوارزمی از خاقانی و خصائص سبکی وی

    • رجب توحیدیان،بهمن هوشیاری

    کمال الدین حسین خوارزمی یکی از شعرا و عرفای توانا وصاحب سبک اواخر قرن هشتم ونیمه اول نهم هجریست که از شعر واندیشه پیشینیانی همچون خاقانی شروانی، بهره های فراوانی برده و مضامین و ترکیبات سبکی وی را اخذنموده و درلابه لای اشعار واندیشه های خود گنجانیده ...
  • 5 . سبک شعری قاآنی و تأثیرپذیری آن از ادبیات مصنوع مملوکی و عثمانی

    • محمد حسن فؤادیان،محمدرضا عزیزی

    رویکردهای لفظی در دیوان قاآنی شیرازی از جایگاهی خاص برخوردار است. او در اغراض گوناگون بویژه ستایش رسول خدا (ص) از آرایه های لفظی و بدیعی فراوانی استفاده میکند. بعنوان نمونه، شاعر در قصیده ای به نام بردیه ، خود را ملزم میسازد تا در سرتاسر آن، حرف هجای...
  • 6 . سبک فردی بیهقی و ضرباهنگ کلام و تکرار

    • لیلا مرادی

    در بررسی سبک فردی بیهقی در حوزه زبانی، ترنم پنهانی الفاظ و اصوات و اتحاد الفاظ و معانی و به تبع آن، خلق تداعیهای ذهنی، جلوه ای خاص دارد. توجه ویژه بیهقی به نمایش ظرفیت و استعداد زبان فارسی در آهنگین بودن آن با به گزینی و هنرمندی در انتخاب واژه ها و ...
  • 7 . «دوم» یک ویژگی سبکی در قاموسنامه

    • علی اصغر حمیدفر

    این مقاله یادداشتی است بر یک ویژگی سبکی قابوسنامه . آن ویژگی عبارتست از ساختن ضرب المثلهای دلنشین با محوریت واژۀ دوم . این ویژگی ، ظاهرا در میان متقدمان و متأخران مختصِّ عنصرالمعالی است و بدلیلِ همین یگانگی و نادرگی ، ارزشی مضاعف دارد . این ساختارِ ت...